December 22, 2011

Hari yang mendebarkan.

Assalamualaikum pembuka bicara. (: HAHA

     22 disember 2011. tarikh yang dah lama aku tunggu. also all student Form 3. seminggu sebelum result ak banyak menangis bila pk pcl harini. and harini pun aku menangis lag. :') bangun je pagi tadi, aku dah debar2. after siap2, ibu tego aku, "amboii .. lawa nyee nak pii amek result. mcm nak pii nikah." :D hehe. sekali sekala kene sakat dengan ibu. Pukul sebelas aku sampai dekat sekolah. kak nana hantar depan pintu. mula2 sedih jugak sebab dye tak dapat nak teman.dengan penuh debar aku masuk and terus duduk dekat pondok depan pejabat asrama tu. tangan menggeletar + menggigil2. Ya Allah .. dah lha sengsorang ny. mber yg laen tarety nak reply. adodododoii .. sabar.. sabar .. cool .. fuhh .. a few minutes later, jumpa mber2. salam2.. borak2 .. result tak keluar2 lagi. adehh. wanie dah taw. aku belum. cuak2 .. ade pulak yang kate, " ehh, ad orang kate 9A 9 orang je. " aku rase nak nanges dulu je before dapat result tu. dah begenang, tahann beb! ibu pulak dah calling2 tanya. tak lama lepastu semua student F3 kene masuk dewan. lepas cg Halim ckp2 sikit, tibalah masa yang ditunggu2. Nama2 student yg dapat 9A disebut satu persatu. mula2 berharap nama aku disebut jugak, tp cepat2 buang harapan tuh. kang kecewa telebih susah pulak. aku dengan Fizah dah genggam2 tangan dah. Nama kitorang tade. sedih .. ): sobsob .. tape2 .. sabar jup ..

     Nama2 8A pulak. dupdapdupdap .. tiba2 nama Ain Nur Afinah kene sebut. ehh? aku ke ny? biar betul? Ya Allah .. Alhamdulillah .. menggigil2 tangan aku amek result tu. bila aku tengok slip tu ade nama aku. Ya Allah .. ibu .. ibu.. aku nak peluk ibu. aku alone. mber2 yg ade ats tu pun pndg2 je. tibe2 terdengar nama Noor Hafizah. dye pun sama mcm aku. (': aku pinjam ummi dye kejup. peluk dengan ummi dye kejap. lepas amek gmbr baru aku call org2 tersayang bgtw psl ny. wuhuu .. baru lah airmata tu keluar .. ibu kate, "oh ye? 8A? congrates .. Iloveyou lah. " ^^

   Alhamdulillah .. Terima kasih banyak2 kpd family tersayangs, cikgu-cikgu and org2 terdekat sebab mendoakan juge untuk tunjuk ajar yang ada. (: pesanan nenek yang akan aku ingat sampai bila-bila, Rezeki ni Allah yang bagi. solatjangan dibuat main-main ..

*Hanya mampu tersenyum. (: sekian sahaja. selamat malam.

No comments:

Post a Comment