December 14, 2011

kesah di Jusco

heyt assalamualaikum.. harini aku nak cerita pepanjang kit lahh. meluahkan perasaan. HAHA!

Kesah satu : merayauu~
   Harini aku pegi JJ. Actually tak merancang nak ke sana pun. pagi tdy je tibe2 teringin nak follow adik aku fiqah pii reunion dye. aku kate, " kau pii nan mber2 kau, ak jalan sorang." Tpi bukannye ak jalan sorang punn. Sampai je JJ tu kitorg bepisah dekat 2nd floor tuh. ak pii Popular, dye tah mane tah. asalnya rancangan aku nak jalan2 sorg2 kat JJ tu. nak carik baju baru, novel baru and nak makan2 je. tpy tak sampai 10 minit aku dlm Popular tu, ak jadi seram pulak jalan sengsorg. then aku text lha fiqah tanye dye kat mane, teman aku, dye nak gi mane je, aku nak flow lah, segann plus takodd sengsorang and jemput ak kat Popular skrg. haha. ape tah. tak pcl2 dyorg kene teman aku jalan2. Sampai 10 kali peg toilet lah adik aku nyh. Haha!. :DD tibe2 adek aku berkeras suruh aku follow dye bukan dye follow aku klw tanak sorg2. adehh~ sodih haa. aku pun follow jelha budak2 ny. jdy ketua kanak2 jup. HAHA! --' Mula lha aku buat muncung nan adik aku. sepatah dye tanye sepatah aku jwab. HAHA! tunjuk perasaan konon nyee. aku pun follow dyorg pii tengok ade cerita ape je dekat wayang tukann. muncung still ade meyh. usha punye usha, dorg kate ade cerita ombak rindu. Woh! seriously aku nak tengokk! adik2 ny pun setuju. movie pukul 2:45. lame lagi. jam baru pukul 1. then kitorg pun turun lah bawah. rancangnye nak pii makan. aku kan tengah tachink, so aku tak makan pun. tengok aje adik2 ny makan. lepas makan, adik2 ny tibe2 kate tamau tgk wayang. haehh~ kel-ing betoi lah. sabo je lerr~ at last, kitorg pecah jdy due. after solat, ak nan adek ak peg tengok movie, yg lain2 tu nak pii main game. after tgk movie, kitorg pii beli2 makanan bawak balik rumah. Ombak Rindu Terbaikkk~


Terbaikk~


Mengidam --'
Big Apple

Kesah dua : siapakah mereka?
     Rasa mcm nak crying, jerit, sengih and so on lah bile npk muke2 mereka yang ak kenali.
First person, sum1 yg aku penah ade feeling syg kat dye. adehh. cerita lame dah kodd. hee. rasa happy and tekejut also tak sangke sgtt yg kitorg akn terserempak kat JJ tu. time ak tengah trik muncung tulha dye menegur. hihi.teringatt je. dlu dye panggil ak Amoii. tpy tdy dye panggil ak Ain. haha. si jejaka penah ad feeling kat aku and aku pun penah syg dye jugak. tpy dye tapenah taw pun. kesiann dye. aku tolak dye lepas ak bagi dye harapan. maafkan aku. aku keliru time tu. berat woh hati nak cakap tata kat dye. bodoh nye aku. HAHA! siape suruh kann. tpy ny cuma story lame. dye pun skrg ny boyfiee org. gilee ke aku nak kate ILY kat dye. mang tak lah jawabnye. huu~ sedih jugak senanye bila ingat psl ny. skrg ny pun, ak dh ter syg kat sum1 ny. tatw lha dye yg terakhir atau tak. aku harap ye. apepun is, aku doakan kau happy dgn si gades pilihan kau tu ye. ^^ cerita lame bia smpan je dlm otak k.

Second person, time dekat foodcourt tu aku terpandang sorg mamat ny. sure tak sure je. tpy adik2 aku kate mang dye org nye. tak tw lha dye kenaii aku ke tak sbb aku tak pemes ponn dulu. haha. dye KETUAPENGAWAS kat sek ren aku. time tu aku bru drjh 5. wktu bithday aku pulak, mber2 bek ak penah sakat ak dengan dye. gosip meyhh. haha. rinduu sekolah rendah.

third person, dekat third floor tu. macam kenal. ehh? ohh no! si Hilmi Haziq and the gang rupenye. adehh. menego2 pulak mamat nyh. mber petra aku. dye npk aku. dye kate, " Ainn, jum lah jalan dengan kitorg." haha. aku senyum jehh. tapenah2 menego kat skolah, tibe2 menego. tepanjat gigirll. haha. panggil ain pulak tuh. aehh.

4 person, senior gigirl aku kat petra. Kak c-jay dengan kak nurfa. ak taktw dyorang perasan aku ke tak. yang sure nye, kak cjay perasan aku. kitorg tukar2 senyum je. tak bual2 pun.

fifth ' time tunggu ibu kat bustop depan JJ tu. ternampak sorg hamba Allah ny. dye pun perasan aku. mber aku. sebaya. yang tekejutnye, smoking pulak dye. depan aku tuhh. huh~ pokok kek kau lahh jangg.


# kesah 3 : malu bin segan gilerr nak mati. HAHA. biarlah rahsia~ --' pesanan ringkas : jangan main phone time tengah carik seat and panggung. --' shitt! tata.

No comments:

Post a Comment